Fina dagar

Jag och Nicklas har – i vanlig ordning – firat våra födelsedagar upp i de svenska fjällen. I söndags tog vi tåget upp till Åre. Kom fram på eftermiddagen, installerade oss på hotell Åregården och gick ut för att äta middag. Underbart att bo mitt i centrala Åre precis vid alla restauranger. På måndag morgon åkte vi upp i backarna och körde under dagen fram till strax innan de stängde liftarna. Efter skidåkningen tog vi oss en tur till Holiday Club och bad-avdelningen. Så skönt! På kvällen hittade vi en fin restaurang med supergod mat!

Tisdag morgon kände vi oss aningen möra men bara upp i backen igen. Denna dag var det aningens sol och liftarna öppna ändå upp till toppen. Så det blev lunch upp på toppen. Dock var skidåkningen ner inte riktigt i min smak. Men men vi tog oss ner …
Efter skidåkningen blev det återigen bad och bastu på Holiday Club – underbart!! Återigen GOD mat till middag!

På onsdag var det … ja lite åt storm-hållet. Men vi åkte till Sadelexpressen och där var det helt okej. Den liften har dessutom värme i sätet på liften och en huv att fälla ner vid skitväder. Dock körde vi inte så länge utan tog oss återigen till bad och bastu … 😱

Så kom vi då till dagen vi skulle åka hem. Meningen var att ta ett eftermiddagståg och åka skidor på förmiddagen men stormen var ett faktum och då ville inte vi åka. Så tidigt på morgonen bokade vi om oss på ett tidigare tåg.

Resan hem är en helt egen historia …

som kommer i ett helt eget inlägg.