Om att nå sina mål … delvis

För ett år sedan var jag och Nicklas nyss hemkomna från skid-semester i Åre. Ni kommer ihåg, den där roliga hemresan som tog ett dygn mer än beräknat.

Då, på den resan bestämde jag mig för några saker:

  1. Gå ner minst 15kg i vikt
  2. Träna ffa benen så att skidåkningen skulle bli roligare och enklare
    att göra detta innan nästa skid-resa

Nu ett år senare kan jag checka av det ena av mina mål. Jag har lyckats gå ner drygt 15 kg men inte tränat tillräckligt för att skidåkningen skulle kännas så mycket enklare. Visst var allt kring själva skidåkningen – precis som det mesta i livet – enklare när man väger 15kg mindre men jag blev nästan precis lika trött i låren som tidigare.

Till mitt försvar så har jag haft en hel del skador och sjukdomar som ursäktar den delvis uteblivna träningen. I maj förra året hade jag ju hjärnhinneinflammation och var i princip sängliggande i två veckor. Det tog lång tid att komma ikapp i kroppen efter det. Jag har bedrövliga problem med min ena fot/underbenet. Jag har sökt hjälp men ingen har kunnat hitta exakt vad det är men jag klarar inte av att springa eller promenera vare sig utomhus eller på löpband. Och så när jag ändå hittade ett mycket roligt och effektivt sätt att träna benen – cykla – så fick jag diskbråck i nacken (som sedan visade sig vara artros) och därmed cykelförbud under en rätt lång tid.

Men jag hoppas och tror att till nästa skidresa ska vara mycket mera vältränad i ffa benen. Det är i alla fall mitt ny-gamla mål 😂

Min allra allra största motivation heter Frillan ❤ Inte kunde jag låta honom springa omkring med 15kg för mycket.


SOM jag längtar till våren!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.